melissa-in-spanje.reismee.nl

Week 2 in Spanje

We hebben nu siësta, dus ik heb nu even tijd om een blog te schrijven. Ik begin bij vorige week dinsdag. dinsdag heb ik niet heel veel gewerkt. Sara was de hele dag thuis, dus ik hoefde niet veel te doen met de kinderen. 's Morgens heb ik ze samen met Sara naar school gebracht en daarna moest ik thuis de badkamers schoonmaken. Daarna even wat opgeruimd, en toen was het alweer tijd om Eloi van school op te halen. Op de dinsdag en donderdag moet ik het eten maken, dus Eloi mocht tv kijken en toen kon ik het eten gaan maken. Om 3 uur bracht ik Eloi weer naar school en om half 5 was hij weer vrij. Ik hield hem samen met Sara op en daarna hebben we Roger opgehaald. Om 6 uur moest Eloi naar muziekles, Dan bijft Sara thuis en breng ik Eloi naar zijn les. Toe ik terug kwam vroeg Sara of ik op Roger wilde passen omdat zij even naar de winkel moest. Dat vond ik natuurlijk niet erg. Eerst schreeuwde hij naar mama, maar later ging het beter en konden we leuk spelen. Sara kwam even voor 7 weer terug en toen moest ik rennen naar de muziekschool om Eloi op te halen. Maar gelukkig toen ik daar aan kwam waren ze nog niet klaar. Je moet buiten wachten en als ze klaar zijn dan roept de juf alle namen op om er zeker van te zijn dat het kind veilig thuis komt met de ouder of verzorger. Toen we tjhuis waren moesten de kinderen in bad, maar Sara bleef de hele tijd bij hun, dus ik vond het onzin dat ik er ook bij stond. Dus toen was ik eigenlijk vrij.

woensdag eerst gezwommen en daarna had ik mijn eerste Spaanse les. Het was moeilijk, maar de docent legt goed uit. 's Middags moest ik voor het eerst met Eloi met de bus reizen. Hij moest naar zijn leesdocent. Het was gelukkig niet zo moeilijk, en Eloi hielp me ook wel een beetje mee. Eenmaal daar moest ik wachten totdat ze klaar waren. Daarna weer met de bus terug naar huis. Ik was best zenuwachtig om met de bus te reizen, omdat ik lopens ook al verdwaal. Maar het viel mee.

donderdag was hetzelfde als dinsdag. Eloi kwam thuis voor lunch en om 3 uur moest hij weer naar school. En om 6 uur weer naar muziekles. Daarna moesten de kinderen weer in bad. Dit keer mocht ze in bad doen. Eloi was er al snel klaar mee en wilde uit bad. Toen ik geprobeerd om Roger ook weer aan te kleden. Hij moest eerst wel huilen, maar met wat spelen ging het steeds beter.

vrijdag zei Sara tegen mij dat ze een verrassing voor me had. Het drong eigenlijk niet echt tot me door omdat Eloi er een grapje van maakte. Maar toen we Roger op hadden gehaald en niet naar huis gingen, maar naar een ander huis, wist ik dat er iets ging gebeuren. We gingen naar een huis waar een andere aupair woonde. Ze had onderling contact gehad met de moeder . Dat is de moeder van een klasgenootje van Eloi. We hebben heel gezellig gepraat en elkaar leren kennen. Het was zeker een leuke verrassing. Zij wist ook van niks, dus ze was ook heel verbaasd toen wij opeens binnen kwamen.

zaterdag moest ik eerst werken en daarna wist ik nog niet zo goed wat ik wilde doen. Ik had mijn familie gevraagd of er wat leuks as om te zien in Barcelona. Ze wisten genoeg, maar ze konden het niet goed uitleggen. Dus ik zei dat ik er nog even over na ging denken wat ik wilde gaan doen. Sara ging pas om 10 uur weg en toen was ik eindelijk alleen met de kinderen. Het ging heel goed. We hebben lekker buiten gespeeld en daarna nog wat in huis gespeeld. Ondertussen had ik contact met de aupair die ik gister had ontmoet. Ze wilde graag naar het strand en ze vroeg ik mee wilde. Ik wist nog niet wat ik wilde doen, en naar het strand is altijd goed. Om half 3 gingen we die kant p. Het was ongeveer een uur reizen en toen konden we lekker genieten van het strand. Om 7 uur pakten we de bus omdat we ergens anders andere aupairs zouden ontmoeten.. Er kwamen nog 4 andere aupairs bij. Somigen kende ik al en sommigen niet. We hebben wat eten gekocht en zijn toen een berg op gaan lopen. Boven op de berg waren bunkers en als je om je heen keek, had je een heel mooi uitzicht. Aan de ene kant de zee, en aan de andere kant bergen. Zo mooi!. We hebben gezellig dhet ete opgegeten wat we hadden gekocht en gezellig gekletst. Om 10 uur gingen we terug naar huis. Het was nog een stuk van huis, dus om half 1 's nachts was ik eindelijk thuis.

zondag hebben we de verjaardag gevierd van Eloi en Roger. 's Morgens kwamen vrienden, en om 5 uur de familie. Het was best lastig om met ze te praten, omdat ze slecht om geen Engels konden. Of sommigen sproken alleen in Catalaans. Dat is al helemaal lastig. 'S avonds waren we allemaal kapot. Het was een hele lange dag, maar wel supergezellig.


Adios!





Reacties

Reacties

oma


dat was weer een mooi verhaal wat goed dat je het zo naar je zin hebt het allerbeste doeiiiii

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!